Αννα Αθανασιάδη: Η χορεύτρια ανιψιά της Λίντας Αλμα

Αννα Αθανασιάδη: Η χορεύτρια ανιψιά της Λίντας Αλμα

Μαρία Λεμονιά 14/03/2015, 06:16

https://www.protothema.gr/stories/article/459340/anna-athanasiadii-horeutria-anipsia-tis-lidas-alma/

Ο χορός ήταν μέρος της οικογενειακής παράδοσης για την Αννα Αθανασιάδη, καθώς είναι απόγονος της Λίντας Αλμα. Η χορεύτρια-θρύλος, που εντυπωσίαζε ακόμη και σε διεθνές επίπεδο πριν από μερικές δεκαετίες, φαίνεται ότι κληροδότησε τα σωστά γονίδια στη χορεύτρια, χορογράφο και ηθοποιό που πρόσφατα είδαμε και στο «Κάτω Παρτάλι»

Το πέρασμα του χρόνου μοιραία μας απομακρύνει από την εποχή που το χορευτικό ντουέτο Γιάννης Φλερύ – Λίντα Αλμα συνάρπαζε με τις εμφανίσεις του ακόμη και την Εντίθ Πιάφ. Το ίδιο μακρινή μοιάζει σήμερα η ανάμνηση ενός από τα πιο αγαπημένα και ταιριαστά ζευγάρια του ελληνικού θεάματος, του Μάνου Κατράκη και της Λίντας Αλμα. Παρ’ όλα αυτά, τα θρυλικά ονόματα με κάποιον τρόπο δεν ξεθωριάζουν ποτέ ή τουλάχιστον καταφέρνουν να επανέλθουν στην επικαιρότητα μέσω των επιγόνων τους. Η χορεύτρια, χορογράφος και εσχάτως γνωστή και ως ηθοποιός λόγω της συμμετοχής της στο «Κάτω Παρτάλι», πολυτάλαντη Αννα Αθανασιάδη, είναι ανιψιά της Λίντας Αλμα και η ίδια αποτελεί απόδειξη ότι το ταλέντο μπορεί να είναι κληρονομικό.

«Η Λίντα Αλμα ήταν εκείνη που με έκανε να δω τον χορό μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα», εξομολογείται στο «thema people» η ίδια, εξηγώντας ότι «η Λίντα Αλμα ήταν αδελφή της γιαγιάς μου, της Κίττυς Αλμα, τραγουδίστριας την εποχή του Αττίκ – μια γυναίκα που με έκανε να εκτιμήσω την τέχνη από πολύ μικρή. Με τη Λίντα πηγαίναμε μαζί σε παραστάσεις και θυμάμαι ότι, μολονότι εγώ ήμουν κοριτσάκι, άκουγα με μεγάλη προσοχή τις παρατηρήσεις της».

Με τον χορό στο DNA της, άρχισε από μικρή τη μαθητεία της στο μπαλέτο. Σε ηλικία 12 ετών παρακολουθεί μαθήματα στην Κρατική Σχολή Χορού και εν συνεχεία στην Επαγγελματική Σχολή της Ραλλούς Μάνου από την οποία και θα πάρει το πτυχίο της χορεύτριας.

Το βάπτισμα του πυρός ήρθε για την Αννα Αθανασιάδη με την παράσταση «Βαπτιστικός» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στην οποία μετείχε ως χορεύτρια. Μετά από οντισιόν θα βρεθεί στους «Ορνιθες» του ΔΗΠΕΘΕ Πατρών με σκηνοθέτη τον Θέμη Μουμουλίδη, κάτι που, όπως σημειώνει, δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολο: «Κατάφερα να γίνω μέλος του θιάσου καθώς με επέλεξαν μέσα από 30.000 βιογραφικά που είχαν σταλεί. Ηταν ουσιαστικά η πρώτη φορά που διεκδίκησα δυναμικά μια θέση χορεύτριας και την πήρα. Από κει και πέρα άρχισε και μια σταδιακά ανοδική πορεία με εξαιρετικές δουλειές».

Πράγματι, τα επόμενα βήματά της στον χώρο του θεάματος περιλάμβαναν συνεργασίες ακόμη και με σταρ της πίστας σε σόου που άφησαν εποχή λόγω της πολυδάπανης και φαντασμαγορικής τους παραγωγής. Γι’ αυτό και δεν είναι τυχαίο ότι για την Αννα Αθανασιάδη η συνεργασία με τον Σάκη Ρουβά και την Αννα Βίσση θα της μείνουν αξέχαστες και μόνο καλά λόγια έχει να πει για τους μεγαλύτερους σύγχρονους Ελληνες σταρ: «Ενας χορευτής που θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με τη δουλειά του μπορεί να επιτύχει τον στόχο του από οποιοδήποτε μετερίζι και τα νυχτερινά κέντρα αποτελούν μεγάλη οικονομική βοήθεια για τους χορευτές. Παρόλο που δεν ήμουν μαθημένη σε αυτούς τους χώρους και παρά τη διαπίστωση ότι η νύχτα δεν μου πάει βιολογικά και ίσως καλλιτεχνικά, έχω να πω ότι οι άνθρωποι που ξεχωρίζουν στον χώρο του θεάματος και έχουν διάρκεια μόνο τυχαίοι δεν είναι. Ο Σάκης Ρουβάς είναι ένας καλλιτέχνης που γεμίζει την πίστα και κάνει το κοινό να παραληρεί για χάρη του. Εξίσου δυναμική, ένα πραγματικό αστέρι, είναι επίσης η Αννα Βίσση. Πρόκειται για δύο καλλιτέχνες που σέβονται πολύ ακόμη και τον τελευταίο τους συνεργάτη, καθώς γνωρίζουν καλά ότι ένα υψηλού επιπέδου θέαμα προκύπτει από τον συνδυασμό μονάδας και ομάδας» Παρά την επιτυχία της, η Αννα Αθανασιάδη προτίμησε να στραφεί σε άλλους καλλιτεχνικούς χώρους, αφήνοντας πίσω της τη νύχτα με ένα «au revoir».

Συνέχισε τη σταδιοδρομία της με δουλειές που θα ζήλευαν πολλοί διακεκριμένοι και πολύ πιο έμπειροι ομότεχνοί της: συνεργάζεται ως χορεύτρια με τη Μιμή Ντενίση στο «Funny Girl», με τον Σταμάτη Φασουλή στο «Δύο τρελοί τρελοί παραγωγοί» και με κάποιες παραστάσεις του Εθνικού, ώσπου ήρθε η πρόταση να περάσει στην άλλη πλευρά, αυτή της χορογράφου. Η ίδια εξηγεί πόσο αβίαστα ήρθε στη ζωή της ο νέος ρόλος: «Συμμετείχα στο μιούζικαλ “Fame” στο θέατρο Ελληνικός Κόσμος με Κανελλίδου, Βουρλιώτη κ.ά., όταν η σκηνοθέτρια Θέμις Μαρσέλλου και ο παραγωγός Διονύσης Ποτσολάκης μού έκαναν από κοινού πρόταση να χορογραφήσω την επόμενη θεατρική τους δουλειά, δηλαδή το «Annie» – και κάπως έτσι έκανα το ντεμπούτο μου ως χορογράφος».

Δείχνοντας τα βήματα στον Χατζηγιάννη
Από τη σχετική αφάνεια της χορεύτριας, βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής ως χορογράφος πλέον μιας από τις πιο φιλόδοξες -και επιτυχημένες- παραστάσεις μιούζικαλ του ελληνικού θεάτρου. Ανάμεσα στα υπόλοιπα καθήκοντά της έπρεπε να διδάξει τα βήματα στον Μιχάλη Χατζηγιάννη, την Κατερίνα Παπουτσάκη και τον υπόλοιπο θίασο. Για αυτή της την εμπειρία η Αννα λέει: «Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης ήταν διστακτικός στην αρχή, αλλά αμέσως αναπτύχθηκε μεταξύ μας σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης, η οποία εξελίχθηκε σε υπέροχη συνεργασία. Είναι ένας γλυκός και χαμηλού προφίλ άνθρωπος. Η Κατερίνα Παπουτσάκη, από την άλλη, έγινε γρήγορα φίλη μου. Για τη Μίρκα Παπακωνσταντίνου και την Αννα Παναγιωτοπούλου, τι να πω, ήταν μεγάλο σχολείο να δουλέψω με αυτές τις δύο προσωπικότητες που θαύμαζα από παιδί».

Μετά την επιτυχία του «Annie» θα ακολουθήσoυν το μιούζικαλ «Η Μελωδία της Ευτυχίας» αλλά και η μουσική παράσταση «Πριν το Χάραμα» των Ρέππα – Παπαθανασίου, μια παράσταση που παντρεύει τη μουσική με την υποκριτική, κερδίζοντας πολύ θετικές κριτικές από το κοινό. «Το να διδάσκεις σε ηθοποιούς χορό δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα,ειδικά σε μια παράσταση που διαθέτει τραγουδιστές από διαφορετικά είδη τραγουδιού», δηλώνει. Και κατόπιν ήρθε η τηλεόραση, καθώς ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό στην πρόταση συμμετοχής της στο «Κάτω Παρτάλι»: «Δεν έχω σπουδάσει μόνο χορό, έχω κάνει πολλά μαθήματα υποκριτικής και είμαι της γνώμης ότι οι τέχνες εντέλει κάπου συναντιούνται. Ο πρώτος μου ρόλος ως ηθοποιού ήταν στη “Χαρτοπαίχτρα” με τον Τάκη Ζαχαράτο, μια καταπληκτική εμπειρία, αφού ο Τάκης είναι πολύπλευρο ταλέντο».

Πριν από λίγο καιρό επιμελήθηκε τη χορογραφία για το βιντεοκλίπ του «You Give Me Love» της Μαριέττας Φαφούτη με τον Gautier και, σύμφωνα με τον τίτλο του τραγουδιού, παραμένει ερωτευμένη με τον χορό. Η Αννα Αθανασιάδη ζει και αναπνέει 24 ώρες το 24ωρο για να χορεύει και να χορογραφεί και αν κάποιος τη ρωτήσει τι σκέφτεται για το άμεσο μέλλον της, χωρίς δεύτερη σκέψη θα απαντήσει: «Eίναι ακόμη νωρίς να μιλήσω για κάποιες δουλειές που προγραμματίζονται για το φετινό καλοκαίρι, οι οποίες βρίσκονται στο πρώιμο στάδιο των διαπραγματεύσεων».

Πάντως, εκείνο που ονειρεύεται είναι παράλληλα με τη δουλειά της να ανοίξει σύντομα τη δική της σχολή χορού, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας νέας γενιάς χορευτών.

Αφήστε μια απάντηση

Close Menu