QnA με την Άννα Αθανασιάδη

QnA με την Άννα Αθανασιάδη

ΑΦΙΕΡΩΜΑ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Την Άννα Αθανασιάδη τη γνωρίσαμε μέσα από τη δουλειά της, καθώς είναι η χορογράφος μεγάλων αραστάσεων όπως η «Μελωδία της ευτυχίας», το «Addams Family», το «Πριν το χάραμα», το «Mamma Mia», το «Jesus Christ Superstar» κ.ά., ενώ ήταν η χορογράφος του «The Voice of Greece 2» και τα δύο τελευταία χρόνια είναι εκείνη που χορογραφεί το «Your Face Sounds Familiar» του ΑΝΤ1. Έχοντας 16ετή διδακτική εμπειρία σε παιδιά και ενηλίκους, από το 2018 διατηρεί τη σχολή χορού #DanceOnStagebyAnnaAthnassiadi, ενώ μέσα στην καραντίνα αποφάσισε να είναι κοντά σε όλους όσοι αγαπούν το χορό, παραδίδοντας δωρεάν online μαθήματα, μέσα από τα social media της σχολής της. Τα μαθήματα θα συνεχιστούν ακόμα και μετά το πέρας των αυστηρών περιορισμών για ένα χρονικό διάστημα.

 

Τι πρέπει να προσέχουμε όταν επιχειρούμε να αθληθούμε στο σπίτι;

Στο Διαδίκτυο υπάρχουν αυτό το διάστημα άπειρα βίντεο γυμναστικής, χορού, διδασκαλίας κάποιου αθλήματος. Μπορεί ο καθένας να βρει πραγματικά πολλά, διαφορετικά και ενδιαφέροντα πράγματα, προκειμένου να γυμναστεί ή ακόμα και να γνωρίσει σιγά σιγά ένα καινούργιο είδος. Επιλέγεις το δάσκαλο μόνος, γυμνάζεσαι, ιδρώνεις, όταν κουράζεσαι σταματάς και δεν σε βλέπει και κάνεις, είναι δωρεάν και είναι μια δική σου ώρα, κατά την οποία κλείνεσαι στο δωμάτιο και αφήνεις τους υπόλοιπους απ’ έξω. Φαινομενικά δεν υπάρχει κάποια  δυσκολία ή επικινδυνότητα σε κάτι τέτοιο, βλέπεις το δάσκαλο, ακούς τι λέει και αντιγράφεις. Κρύβονται όμως κάποιοι κίνδυνοι τους οποίους πρέπει να προσέξουμε, όπως μπορούμε και όσο μπορούμε να καταλάβουμε την ώρα που γυμναζόμαστε. Όπως για παράδειγμα το εάν έχουμε αρκετό χώρο γύρω μας. Θα πρέπει να έχουμε αφαιρέσει έπιπλα και αντικείμενα σε ακτίνα 1,5 μέτρου από εμάς. Επίσης, θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι καταλαβαίνουμε τι εννοεί. Δεδομένου ότι ο γυμναστής δεν μας γνωρίζει και δεν μας βλέπει, θα πρέπει να είμαστε ρεαλιστές με τον εαυτό μας και να αντιλαμβανόμαστε πού βρισκόμαστε. Αν για παράδειγμα υπάρχουν τραυματισμοί σε αρθρώσεις ή μυς και επιβαρύνονται με μια άσκηση ή αν υπάρχουν προβλήματα υγείας, τότε θα πρέπει να μειώνουμε ένταση ή ακόμα και να αποφεύγουμε μια άσκηση εντελώς για δική μας προστασία. Μεγάλη
σημασία έχει να ακούμε ουσιαστικά το δάσκαλο. Οι δάσκαλοι και οι γυμναστές, εκτός από επίδειξη αυτών που
λένε, αναλύουν πληροφορίες για τη σωστή εκτέλεση μιας κίνησης ή άσκησης και πολλές φορές στριφογυρίζουν γύρω από τον εαυτό τους, ώστε να φαίνονται καλά και να δώσουν όσες περισσότερες λεπτομέρειες γίνεται και να τις κάνουν αντιληπτές για να αποφύγουμε λάθος και επικίνδυνες εκτελέσεις, οι οποίες στην καλή περίπτωση
απλώς δεν θα μας γυμνάσουν, στην κακή περίπτωση θα μας τραυματίσουν.

Μεγάλο ρόλο παίζει επίσης το ποιον επιλέγουμε να παρακολουθήσουμε. Συνήθως, παρακολουθούμε ανθρώπους
με πολλά views και likes ή επώνυμους. Φυσικά, δεν αποκλείουμε την πιθανότητα να είναι και έμπειροι, παρ’όλα αυτά θα πρέπει να δούμε αν καταλαβαίνουμε τι λέει, αν γίνεται αντιληπτός, αν εξηγεί τις ασκήσεις και τονίζει
κάποια επικίνδυνα σημεία, αν μας εμπνέει εμπιστοσύνη και στην καλύτερη περίπτωση να κοιτάξουμε λίγο το βιογραφικό του. Τέλος, είναι καλύτερα πάντα να παρακολουθούμε ένα συγκεκριμένο δάσκαλο. Εκείνος γνωρίζει τι έχει προηγηθεί και ακολουθεί μια συγκεκριμένη σειρά για τα μαθήματά του. Αποκτούμε καλύτερη επικοινωνία μαζί του και αντιλαμβανόμαστε γρηγορότερα και καλύτερα τις πληροφορίες του.

Συνοψίζοντας, η γυμναστική οποιασδήποτε μορφής, η οποιαδήποτε άσκηση, ακόμα και το γρήγορο περπάτημα στη γειτονιά μας είναι απαραίτητος τρόπος ζωής και η καραντίνα δεν πρέπει να μας τον αλλάξει. Τίποτα, όμως, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία δασκάλου και μαθητή στον ίδιο χώρο. Το διαδικτυακό μάθημα είναι μια απασχόληση και ένας τρόπος να διατηρήσουμε τη φυσική μας κατάσταση, να δοκιμάσουμε κάτι που δεν είχαμε ξανακάνει, να σηκωθούμε από τον καναπέ και να ενεργοποιήσουμε το σώμα μας, ακόμα και να χάσουμε κάποια κιλά. Μόλις τελειώσει η καραντίνα, πρέπει να επισκεφτούμε μια σχολή χορού ή ένα γυμναστήριο.

 

Τι ρούχα πρέπει να φοράμε όταν πρόκειται να παρακολουθήσουμε κάποιο από τα live μαθήματά σου;

Άνετα ρούχα! Κολάν, φόρμα, σορτσάκι ή βερμούδα και κάλτσες.

 

Πόση ώρα πριν επιτρέπεται να έχουμε φάει;

Αν έχουμε φάει κανονικό γεύμα, πρέπει να γίνει πέψη, δυόμισι με τρεις ώρες οπωσδήποτε, ειδικά αν πρόκειται να κάνουμε χορό ή κάτι που θα ανεβάσει παλμούς. Αν έχουμε τσιμπήσει κάτι ελαφρύ σαν τοστ για παράδειγμα καλό είναι να περάσει μία ώρα. Το σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ότι κατά τη διάρκεια της άσκησης δεν πίνουμε πολύ νερό, παρόλο που έχουμε συνέχεια την αίσθηση ότι το χρειαζόμαστε. Πίνουμε 2 ή 3 φορές μέσα σε μία ώρα, αλλά σιγά σιγά και ως δύο γουλιές τη φορά.

 

Τι προετοιμασία πρέπει να κάνουμε πριν από το κάθε μάθημα;

Δεν χρειάζεται κάτι ιδιαίτερο, πέρα από το χώρο γύρω μας, ένα ποτήρι νερό και μια καλή θέση του κινητού ή της οθόνης μας. Ζέσταμα για το σώμα δίνει κανονικά ο δάσκαλος.

 

Σε τι πάτωμα πρέπει να βρισκόμαστε;

Ο χορός γίνεται σε ξύλινο παρκέ, στηριγμένο σε δοκίδες και με κενό από κάτω, για να μπορεί να παρέχει ελαστικότητα και να απορροφώνται οι κραδασμοί από τις αρθρώσεις. Ιδανικό πάτωμα φαντάζομαι σε ένα σπίτι δεν μπορούμε να βρούμε. Σίγουρα όμως αν υπάρχει ξύλινο δάπεδο είναι καλύτερα από οτιδήποτε άλλο. Αν δεν έχουμε τέτοια προδιαγραφή, τότε με ένα χαλί που δεν γλιστράει στο πάτωμα και δεν κινείται επικίνδυνα μπορούμε να κάνουμε, σε όποιο σημείο του σπιτιού θέλουμε.

 

Μετά το μάθημα πρέπει να κάνουμε κάποια γυμναστική για να χαλαρώσουν οι μύες;

Ναι, πάντα! Αυτό όμως θέλει προσοχή. Στα διαδικτυακά μαθήματα οι δάσκαλοι συνήθως δίνουν την αποθεραπεία, τελειώνοντας το μάθημα. Αν κάποιος δεν δίνει αποθεραπεία, συνήθως απευθύνεται σε πιο ανεβασμένου επιπέδου ασκούμενους, οι οποίοι γνωρίζουν να κάνουν αποθεραπεία μόνοι τους. Αν παρακολουθήσουμε ένα τέτοιο μάθημα, πρέπει να μπορέσουμε να βρούμε και μερικές ασκήσεις αποθεραπείας σε κάποιο άλλο διαδικτυακό μάθημα.

 

Τι ξεχωριστό έχει ο χορός σε σχέση με άλλα είδη άθλησης;

Ο χορός μάς απελευθερώνει. Είναι απωθημένο όλων, νιώθουμε ελεύθεροι με το χορό. Μας χαρίζει εκτόνωση
και ευεξία, γυμναστική, ελαστικότητα, σωστή στάση στο σώμα και αυτοπεποίθηση. Ανήκει στα καλλιτεχνικά επαγγέλματα, επομένως, ξεδιπλώνει πτυχές μας τις οποίες ίσως καταπιέζαμε και παράλληλα είναι διασκεδαστικός! Μια ωραία ιδέα είναι να κάνουμε μαζί με κάποιον ή ακόμα καλύτερα γονιός και παιδί ή και όλη η οικογένεια μαζί. Τα οφέλη είναι πολλά, τόσο ψυχικά όσο και σωματικά!