Η γνωστή χορογράφος Άννα Αθανασιάδη παραδίδει δωρεάν μαθήματα χορού στα παιδιά μας! Εσείς ακόμα να δείτε τα Instagram Live της;

Η γνωστή χορογράφος Άννα Αθανασιάδη παραδίδει δωρεάν μαθήματα χορού στα παιδιά μας! Εσείς ακόμα να δείτε τα Instagram Live της;

Μυρτώ Κάζη, 16/04/2020

Dancers don’t need wings to fly

 

Tην Άννα Αθανασιάδη σίγουρα τη γνωρίζετε! Βρίσκεται πίσω από τις πιο αγαπημένες χορογραφίες που έχουμε δει ποτέ! Άλλοτε στο Your Face Sounds Familiar, άλλοτε στα πιο γνωστά τηλεοπτικά σποτ η Άννα φαίνεται πως γεννήθηκε για να χορεύει! Φυσικά ήταν ο άνθρωπος που επιμελήθηκε όλες τις χορογραφίες και τη σκηνική παρουσία στο πρόσφατο Yes I Do Catwalk by ghd. Η ίδια, έχει αποχωριστεί τους λατρεμένους της μικρούς μαθητές λόγω καραντίνας και έτσι αποφάσισε να τους προσφέρει δωρεάν μαθήματα χορού μέσω καθημερινών Instagram Lives από το account της. Τι λέτε; Θα χορέψετε μαζί της;

 

Άννα, live μαθήματα dance στο Instagram και στο Facebook για παιδιά! Πες μας τι ακριβώς κάνεις;

Προσπαθώ να κρατήσω λίγη χορευτική παρέα στα παιδιά!!! Αγαπάω πολύ τα παιδιά, μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτονται. Πιστεύω ότι όλη αυτή η κατάσταση μας έχει όλους ταλαιπωρήσει και προβληματίσει, μεγάλους και μεγαλύτερους, όμως νομίζω ότι έχει αποδιοργανώσει περισσότερο τα παιδιά. Έχει αλλάξει όλη τους η πραγματικότητα, δεν βλέπουν τους φίλους τους, δεν εκτονώνονται, δεν μπορούν να παίζουν με τους γονείς τους όλη μέρα, τα λίγο μεγαλύτερα παιδιά είναι τόσο φορτωμένα από τα μαθήματα του σχολείου που συνεχίζονται διαδικτυακά, και πολλά πολλά άλλα που ξέρουν καλύτερα από εμένα όσοι είναι γονείς. Αυτό που προσπαθώ να κάνω λοιπόν, είναι να ξεδίνουμε μαζί, παιδιά και εγώ, και να περνάμε καλά μέσα από τον χορό. Είναι και μία δική μου ανάγκη να επικοινωνώ έστω και μπροστά από μία κάμερα μαζί τους, μου λείπει η σχολή μου και οι μαθητές μου..! Δίνω ένα μάθημα, με ζέσταμα και χορογραφία που την μαθαίνω βήμα βήμα, και τα παιδιά παρακολουθούν μέσα από την οθόνη τους την διαδικασία. Τα περισσότερα παιδιά δεν έχουν λογαριασμούς στο διαδίκτυο, χρησιμοποιούν όμως του μπαμπά ή της μαμάς, κι έτσι νιώθουν και οι γονείς μια ασφάλεια. Επειδή είναι live στο Facebook και στο Instagram τα παιδιά μπορούν να γράψουν στα σχόλια τις ερωτήσεις τους κατά την διάρκεια και έτσι να συνεννοηθούμε. Το καλύτερο κομμάτι είναι τα μηνύματα που μου στέλνουν μετά, όπως και τα βιντεάκια που τους τραβούν οι γονείς τους την ώρα που αυτά είναι αφοσιωμένα στην οθόνη!!!

 

Πώς θα μάθουμε για το επόμενο ραντεβού;

Μαθήματα μπαλέτου αρχαρίων γίνονται κάθε μέρα, από Δευτέρα έως Παρασκευή, 16:00-17:00, ως και την ημέρα που θα λήξει ο εγκλεισμός στο σπίτι.. Τα τμήματα #kidzdance γίνονται κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, 17:15-18:15. Γίνονται εντελώς δωρεάν και χωρίς καμία δέσμευση, μέσω των instagram live stories (dance.on.stage) και των facebook lives (#DanceOnStage). Λόγω των ημερών του Πάσχα, θα δώσουμε επόμενο ραντεβού, τη Δευτέρα του Πάσχα 20/4.

 

 

Σε ποιες ηλικίες απευθύνεσαι;

Απευθύνομαι σε παιδιά από 8 ετών έως και 15, κορίτσια και αγόρια, χωρίς όμως αυτό να αποκλείει μεγαλύτερους, ακόμα και ενηλίκους αλλά και μικρότερους. Απλώς για τα μικρότερα παιδάκια είναι αμφίβολο αν θα ολοκληρώσουν το μάθημα και αν θα τα καταφέρουν. Σίγουρα όμως θα περάσουν όλοι καλά!!!

 

Μπορεί να χορέψει και η μαμά μαζί;

Εννοείται μπορεί! Και η μαμά και ο μπαμπάς.. Νομίζω ότι αυτό θα ξεπεράσει τις προσδοκίες κάθε παιδιού!! Είναι όμορφο να χορεύει το παιδί με τον γονιό, αποκτούν ακόμα έναν κώδικα επικοινωνίας και ένα κοινό ενδιαφέρον. Εκτός από κοινή γυμναστική, το παιδί νιώθει ότι η μαμά ή ο μπαμπάς το στηρίζουν, ότι θεωρούν σημαντικό αυτό που κάνει. Έπειτα όλα τα καλλιτεχνικά πράγματα ξεδιπλώνουν πτυχές της προσωπικότητας μας, ο χορός λοιπόν μπορεί να ανοίξει νέες διαδρομές σκέψης και έκφρασης στο παιδί και είναι τόσο όμορφο να τις ανακαλύψεις αβίαστα μέσα από μια κοινή ώρα μαζί του. Όμως η ώρα αυτή, είναι δική του! Αν θέλει να είναι μόνο του, θα πρέπει να το σεβαστούμε, αν ντρέπεται να κάνει χορό μπροστά στον γονιό, πρέπει να του δώσουμε χώρο.

 

Πώς βοηθάει τα παιδιά ο χορός;

Τα παιδιά τα βοηθάει οτιδήποτε τα απελευθερώνει. Ο χορός γενικώς, όλα τα είδη χορού δηλαδή, εκτός από τα γυμναστικά του οφέλη, την λειτουργικότητα μυών και αρθρώσεων και την σωστή στάση στο σώμα, προσφέρει χαρά, έκφραση συναισθημάτων και αυτοπεποίθηση. Αλλάζει τον τρόπο σκέψης, δημιουργεί φαντασία, δυναμώνει την ασπίδα ενός ισχυρού χαρακτήρα. Η προσπάθεια να πετύχει μια χορογραφία ή ένα βήμα, αλλά και η διαδικασία ως την επίτευξη αυτού του στόχου, μαθαίνει στα παιδιά να μην παραιτούνται με την πρώτη δυσκολία, και να πειθαρχούν. Μαθαίνουν να διεκδικούν τρόπους για να καταλάβουν ρωτώντας τον δάσκαλο και κάνουν πρόοδο. Ο δάσκαλος γίνεται ο τρόπος, το ερέθισμα για να βρει το παιδί τους στόχους του. Αυτό, αν το αναγάγουμε σε άλλο επίπεδο, τότε ο χορός τα βοηθάει να θέτουν στόχους ζωής και να τους πετυχαίνουν. Οι φιλίες που δημιουργούνται σε μια τάξη χορού, είναι φιλίες ισχυρές, που αυξάνουν τον συναγωνισμό και την ομαδικότητα αλλά και τον υγιή ανταγωνισμό. Η σχέση δασκάλου και μαθητή είναι μια σχέση εμπιστοσύνης και αγάπης, και το παιδί βρίσκει στον δάσκαλο χορού συνήθως έναν “μεγάλο που έχει πλάκα, και μπορώ να νιώθω ο εαυτός μου..” Και σίγουρα ένα ιντερνετικό μάθημα μέσα από μια οθόνη, όπου ο δάσκαλος δεν μπορεί να δει τον μαθητή, δεν μπορεί να αντικαταστήσει ένα κανονικό μάθημα σε μια αίθουσα χορού, σίγουρα όμως μπορεί να δώσει ένα έναυσμα για να ψάξει το παιδί μέσα του αν είναι κάτι που του αρέσει να δοκιμάσει όταν αποκατασταθούν τα πράγματα, αλλά και ένας τρόπος να δει ο γονιός αν το παιδί έχει μια κλίση και να το κυνηγήσει.

 

Χορός και αγόρια. Ένα μεγάλο ταμπού. Μήπως ήρθε η ώρα να το καταρρίψουμε;

Έχω έναν αγαπημένο μαθητή, τον Π. ετών 10. Μια μέρα ήρθε ο μπαμπάς του στην σχολή και μου είπε ότι είχαν μαλώσει για κάτι άσχετο, κι εκείνος δήλωσε πως “μπορείτε να μου σταματήσετε τα πάντα, αλλά δεν θέλω να σταματήσω τον χορό με την κυρία Άννα ποτέ!”. Ένας άλλος μαθητής, ετών 15, ο Ν. εκμυστηρεύτηκε στην μαμά του ότι “νιώθω πολύ καλύτερα με τα παιδιά στο σχολείο, τώρα που κάνω χορό”. Ένας άλλος μαθητής μου, ο Μ. ετών 12, είπε κι αυτός στην μαμά του πως “ναι, όλα μου λείπουν από την κανονικότητα. Πιο πολύ όμως η κυρία Άννα και ο χορός.” Και ένας ακόμα μαθητής μου, ο Α. ετών 16, είπε σε εμένα την ίδια, “δεν περισσεύουν χρήματα ούτε για το λεωφορείο για να έρθω εδώ, όμως μην ανησυχείτε, θα ξεκινάω πολύ νωρίτερα και θα έρχομαι με τα πόδια, δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσω”. Και θα μπορούσα να πω πολλές ακόμα ιστορίες από μαθητές της σχολής. Νομίζω ότι τα ταμπού τα δημιουργούν οι μεγάλοι. Νομίζω ότι τα πράγματα εξελίσσονται, τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα έχουν άνοδο, βλέπουμε πολλούς πετυχημένους άνδρες καλλιτέχνες και ιδιαίτερα χορευτές να διαπρέπουν, να εξελίσσουν την τέχνη τους συνδυάζοντας μαζί και την τεχνολογία. Έχω φίλους, συναδέλφους χορευτές, χορογράφους, δασκάλους, ηθοποιούς, τραγουδιστές, μουσικούς. Δεν πίστεψα ποτέ και ούτε πρόκειται ποτέ να με πείσει κάποιος ότι ο χορός και γενικώς τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα, σχετίζονται με τις σεξουαλικές προτιμήσεις κάποιου ή ακόμα χειρότερα ότι ο χορός προκαλεί “χαλασμένη” σεξουαλική επιθυμία, λες και είναι μίασμα, ασθένεια ή κατακριτέα πράξη. Ένα αγόρι δεν το κάνει περισσότερο ή λιγότερο “άντρα” το ποδόσφαιρο ή ο χορός. Ένα αγόρι το κάνει καταπιεσμένο ή απελευθερωμένο το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον του. Είμαι πολύ τυχερή και περήφανη που στην σχολή μου μετράω 17 αγόρια μαθητές 6-18 ετών που τα στηρίζει απόλυτα η οικογένειά τους, που κάνουν χορό, θέατρο και τραγούδι, και θα τα στηρίξω όσο περισσότερο μπορώ κι εγω!

 

Εσένα ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι για να χορεύεις;

Μου αρέσει η μουσική. Τα πάντα ακούω. Κάποιες φορές κιόλας ακούω μέσα στο μάθημα κάποιο κομμάτι και “πορώνομαι” μόνη μου και γελάνε τα γλυκούλια! Γενικώς μέσα στα μαθήματα μου αρέσουν τα κομμάτια που έχουν beat σταθερό για να είναι πιο κατανοητά στο αυτί των μαθητών και όλα τα Jazz κομμάτια από παλιά. Εγώ αν θελήσω να χορέψω μόνη μου ή να χορογραφήσω, θα προτιμήσω περίεργους ρυθμούς, λιγότερο δυτικούς και όχι τετραγώνους ή Rock κομμάτια.